Správy
- Podrobnosti
- Návštevy: 1422
Vážení občania,
s príchodom chladného počasia sa začína vykurovacie obdobie a s ním aj zvýšené nebezpečenstvo vzniku požiarov. Počas tohto obdobia hasiči už tradične evidujú zvýšený počet výjazdov k požiarom rodinných domov.
Touto cestou Vás chceme upozorniť na potrebu skontrolovať stav vykurovacích telies ešte pred ich použitím, inštalovať ich podľa návodu výrobcu a dbať na ich kontrolu počas prevádzky.
Do kotlov, kachlí a krbov patrí len určené palivo. Spaľovanie domáceho odpadu, či plastu zvyšuje riziko vzniku požiaru a súčasne dochádza k znečisteniu ovzdušia. V tesnej blízkosti krbov, kachlí a kotlov nesmú byť uložené žiadne horľavé látky, ktoré môžu byť zapálené od odletených žeravých častíc.
Je potrebné dbať na to, že komín, na ktorý je pripojený spotrebič s celkovým tepelným výkonom do 50 Kw, musí byť pravidelne čistený a kontrolovaný v nasledovných lehotách :
- a) raz za 4 mesiace, ak sú do komína pripojené spotrebiče na tuhé palivá alebo
spotrebiče na kvapalné palivá
- b) raz za 6 mesiacov, ak sú do komína pripojené spotrebiče na plynné palivá a ak ide o komín bez vložky
- c) raz za 12 mesiacov, ak sú do komína pripojené spotrebiče na plynné palivá a ak ide o komín s vložkou.
Ak je na komín pripojený spotrebič s celkovým tepelným výkonom nad 50 kW a ide o spotrebič na plyn, kontrola a čistenie komína sa vykonáva raz za 6 mesiacov.
Ak ide o spotrebič na tuhé palivo, kontrola a čistenie komína sa vykonáva raz za 2 mesiace.
Pravidelnú kontrolu a čistenie komínového telesa môže vykonávať užívateľ rodinného domu alebo inej stavby len vyhovujúcimi nástrojmi, prístrojmi a zariadeniami alebo ju môže vykonávať prostredníctvom osoby odborne spôsobilej ako je kominár alebo revízny technik komínov.
NEZABUDNITE !
Čistenie a kontrola komína je povinnosťou každého občana a ak to
nezvládnete sami, nechajte to na odborníka - kominára
- Podrobnosti
- Návštevy: 1179
Cez Rezervačný systém Sociálnej poisťovne môžete oznámiť, že si chcete vybaviť dôchodok
Sociálna poisťovňa dočasne upravila možnosti využitia Rezervačného systému, pomocou ktorého sa v bežnej prevádzke možno elektronicky objednať na termín spísania žiadosti o niektorý z dôchodkov priamo v pobočke. Dôvodom je skrátenie úradných hodín pobočiek a obmedzenie pohybu návštevníkov v ich priestoroch v súvislosti s pandémiou. Aj napriek týmto opatreniam sa neobmedzuje možnosť žiadať o dôchodkové dávky.
Dočasne bude preto Rezervačný systém využívaný na elektronický zber formulárov, pomocou ktorých poistenci môžu iniciovať konanie o ich dôchodku. Po vstupe do Rezervačného systému na stránke www.socpoist.sk treba postupovať nasledovne:
- zadať druh dôchodku, ktorý chcete vybaviť
- zadať pobočku alebo pracovisko podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa
- odoslať formulár
Sociálna poisťovňa nepotvrdzuje prijatie mailu, ale približne do troch pracovných dní bude žiadateľa kontaktovať pracovník príslušnej pobočky a v závislosti od jeho konkrétnej situácie ho bude podrobne informovať o ďalšom postupe.
Ak sa poistenec rozhodne doručiť Žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok (po vytlačení a ručnom vyplnení) poštou alebo osobne do schránky pri vstupe do pobočky, môže tak urobiť a potom už bude nasledovať rovnaký postup ako v prípade elektronického podania.
- Podrobnosti
- Návštevy: 1146
Strana 2 z 3